Je kunt na je aanmelding direct van start!
Jullie organiseren een open dag, posten af en toe iets op social media en vertellen bij een rondleiding enthousiast over de school.
Maar als je eerlijk bent…
Het zijn vooral losse acties
Alles gebeurt een beetje tussendoor
Er is geenvaste lijn
Of duidelijke aanpak
Tijd om aan marketing te werken is er eigenlijk nooit.
De website is niet altijd actueel.
De nieuwsbrief wordt snel tussendoor geschreven.
En bij elk nieuw initiatief klinkt het: “Moeten we hier nog iets mee op Insta?”
Jullie hebben weinig tijd (of energie) om ‘ook nog marketing’ goed op te pakken.
Jullie willen best meer doen met social media, maar wat dan?
Jullie boodschap is nog niet helder of consistent.
Jullie zijn geen marketeers, dus iemand moet het er gewoon "even bij" doen.
Je wil zichtbaar zijn met school, zonder dat het een tijdrovend hoofdpijnproject wordt.
Je weet: het moet beter maar vooral praktisch.
Ouders horen of zien niet jullie echte verhaal
De school is te weinig zichtbaar, online én in de wijk.
Aanmeldingen blijven achter bij de ambitie
Jullie lopen leerlingen mis die goed bij de school passen.
De kwaliteit en inzet van het team blijven onzichtbaar.
Een ouder komt binnen voor de rondleiding en zegt: "We zagen jullie school op meerdere plekken langskomen. Dat voelde meteen goed. Toen heb ik me aangemeld."
Je denkt: wat fijn dat we gezien worden en onze communicatie klopt met wie we zijn.
Jullie hoeven niet meer last-minute een post te bedenken of te twijfelen of de website wel goed bezocht wordt. De communicatie naar nieuwe ouders staat al klaar en wordt automatisch verstuurd zodat ze aangehaakt blijven.
Het team weet wat het kan doen — en jij hoeft niet overal achteraan.
Jullie werken met een duidelijke basis: een planning, content en voorbeelden die passen bij jullie verhaal.
Aan aanmeldingen moet je blijven werken - maar jullie weten nu wat jullie moeten doen, wanneer, en hoe je dit handig aanpakt.
Zichtbaarheid is geen losse taak meer, maar onderdeel van jullie ritme.
Een heldere aanpak
Geen losse flodders meer: je weet wat, wanneer en waarom je iets deelt — en wie dat doet.
Meer aanmeldingen
De school is zichtbaar met een verhaal dat klopt en aansluit aan bij wat ouders zoeken. Dat zie je terug in het aantal aanmeldingen.
Alles op één plek
Marketinglessen, community, templates, formats en voorbeelden overzichtelijk bij elkaar. Geen losse documenten meer, één plek voor al jouw vragen.
Superpraktisch
Geen eindeloze theorie, maar direct toepasbare uitleg voor jouw school. In korte video’s en heldere teksten.
Bespaar tijd
Met kant-en-klare checklists, planningen en aanpasbare formats. Zo weet je precies wat je moet doen — en wanneer.
Op jouw manier te volgen
Kijk de lessen op je laptop, of luister ze als podcast tijdens een wandeling. Volg in je eigen tempo, waar en wanneer het jou uitkomt
"Nu onze website er zoveel beter uit ziet, merk ik direct dat we meer aanmeldingen krijgen voor onze info ochtenden. Echt heel fijn!"
Yvonne Verhage -
Basisschool Het Museumkwartier
Terwijl je leert, doe je het werk. Zo haal je het meeste uit je tijd én je marketing.
Justine van der Velden
Marketing voor Scholen
Als je wilt. Want ik vertel je ook wanneer een plan niet nodig is.
Of jullie nu een nieuwe site willen of de huidige willen verbeteren. Na deze module staat je website als een huis en laat je niets aan het toeval meer over.
Want vindbaarheid is minstens zo belangrijk als zichtbaarheid.
Welke kanalen incl. tips over de mogelijkheden per kanaal en hoe jij dit in weinig tijd structureel aanpakt + vele templates zoals 52 kant-en-klare contentideeën, een handig planningsformaat en advies over wel of niet adverteren (en waarom).
De meeste scholen laten hier veel kansen liggen. Ontdek wat je kunt doen tijdens, maar ook voor- en na de rondleiding zodat ouders aangehaakt blijven, zonder dat jou dit veel extra tijd kost.
Met kant-en-klare mails die je direct in kan zetten om nieuwe ouders aan je te binden. Tips waarmee ouders mails eerder openen en handige tools om mails klaar te zetten zodat je in contact blijft zonder dat je contant aan hoeft te denken.
Hoe word je interessant voor een krant? Wat doe je als de pers niet reageert en hoe om te gaan met de media in crisistijd?
Ouders baseren hun keuze voor een school vaak op de mening en ervaring van andere ouders. Hoe kun je dit proces positief beïnvloeden?
Ontdek hoe je in Canva razendsnel professioneel beeldmateriaal maakt zodat kijkers blijven hangen bij jouw content.
Leer hoe je ChatGPT optimaal inzet voor verschillende marketingtaken.
/ jaar
Daarna 107 per maand en maandelijks opzegbaar.
Voor scholen die zelfstandig in de academie aan de slag willen zonder begeleiding en feedback.
Toegang tot alle modules en lessen
Per school tot 3 inlogs
Inclusief alle tools, downloads en templates
Geen toegang tot de community
Geen online live sessies (4 per jaar)
Niet goed geld terug garantie
MEEST GEKOZEN
/ jaar
Daarna 139 per maand en maandelijks opzegbaar.
Voor teams die zelfstandig aan de slag willen, maar ook vragen willen stellen én willen leren van andere scholen.
Alles uit het DIY pakket
Mogelijkheid om vragen te stellen aan Justine in de community
Sparren met andere scholen die al actief zijn
Geen online live sessies (4 per jaar)
Niet goed geld terug garantie
/ jaar
Daarna 160 per maand en maandelijks opzegbaar
Voor scholen die zelfstandig werken vragen willen stellen én behoefte hebben aan live momenten om te sparren.
Alles uit het PLUS pakket
4 live online groepssessies per jaar met:
Praktische Q&A's
Inbreng van eigen cases
Feedback op jouw content
Live meekijken met jouw marketingacties
Niet goed geld terug garantie